بوي بد دهان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بوي بد دهان
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 32
نویسنده : مولوی

200 ميليون نفر در دنيا از بوي بد دهان رنج مي برند
ايسنا ، علوم پزشکي ايران - بوي بدن و بوي بد دهان بي شک يکي از دغدغه هاي اغلب افراد به شمار مي رود . سالانه ميليونها تومان صرف درمان بدبويي تنفس مي گردد و با اين حال آمار جهاني حاکي از آن است که بيش از 200 ميليون نفر در دنيا ، به اين عارضه دچارند. از آنجا که مشکل بوي بد دهان مي تواند به مشکلي آزار دهنده و پردردسر تبديل گردد و تاثير سوء روي روابط اجتماعي داشته باشد ، گفتگويي با دکتر " اليزا رابرت " از متخصصان بهداشت دهان و دندان فرانسه ، صورت گرفته است که مي خوانيد :

- بوي بد دهان چگونه ايجاد مي شود ؟
قبل از هر چيز بايد دانست که تنفس بد بو ، نوعي بيماري تنفسي است و نبايد آن را با بوي بدي که از مصرف مواد غذايي خاص مثل سير و پياز ناشي مي شود ، اشتباه گرفت . در بيشتر موارد تنفس بد بو به خاطر رعايت نکردن دقيق بهداشت دهان و دندان ايجاد مي شود. باکتري هاي مختلف و تجزيه شدن مواد غذايي نيز در بوجود آمدن اين عارضه موثر هستند زيرا در حين تجزيه مواد ، گاز گوگرد توليد شده که آن هم بوي ناخويشايندي دارد. همچنين برخلاف تصور عموم ، بوي بد دهان اغلب توسط خود شخص قابل تشخيص نيست و متاسفانه بايد بوسيله ديگران گوشزد شود.
ديگر عوامل ايجاد بوي بد دهان عبارتند از : زرستوميا (‌ نوعي پديده خشک شدن دهان که در آن ، شب هنگام بزاق کمتري ترشح مي شود ) ، عفونت هاي مکرر لوزه ، برونشيت ، عفونت هاي معده و روده ، آبريزش بخش عقب بيني ،‌ مصرف داروهاي ضد افسردگي ، داروهاي فشار خون و آنتي هيستامين ، استرس ، سيگار و مصرف الکل .
- چگونه مي توان بوي بد دهان را از بين برد ؟
اگر اين مشکل به دليل نوعي بيماري ايجاد شده باشد ، بايد در ابتدا عامل بيماري زا را رفع کرد. ولي در کل رعايت بهداشت دهان و دندان در کاهش بوي بد دهان بسيار موثر است . بايد دقت داشت که حين مسواک زدن نه تنها روي دندانها ، ‌بلکه لثه ها را نيز پاکيزه کرد . شستن زبان ، سقف دهان ، و لبها نيز مهم است چرا که بخش کثيري از باکتري ها در اين قسمتها رشد مي کنند.
در ضمن کشيدن نخ دندان ، نه تنها خرده هاي غذا را از لابه لاي دندانها پاک مي کند بلکه به تحکيم لثه ها و جلوگيري از بروز بيماري هاي مختلف دندان کمک مي کند.
- آيا تکنيک هاي بيشتري نيز وجود دارند که بتوان از آنها در کاستن بوي دهان کمک گرفت ؟
جويدن آدامس به دليل ترشح بيشتر بزاق ، خوردن 6 تا 8 ليوان آب در روز و دقت در مصرف غذاهايي که در ايجاد بوي بد دهان دخيل هستند نيز در کاستن از بوي بد دهان موثر است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: خواندنی های روز , ,
:: برچسب‌ها: بوي بد دهان ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: